• Eesti
  • English

Elektrisõidukid ja tuuleenergia on paras paar

Tuuleenergia blogi - eteap September 2, 2011

EWEA Blog, Chris Rose

Vastvalminud raport leiab, et Albertas, Kanada provintsis, mis on oma õliliiva baasil fossiilkütuseid valmistavate keskkonda saastavate projektidega langenud ülemaailmse kriitikatule alla, võib tuuleenergia olla ideaalseks paariliseks pistikühendusega hübriid-elektrisõidukitele (Plug-in Hybrid Electric Vehicles või PHEV).

Elektrituulikud toodavad energiat öösel, mil tuul kipub olema Albertas tugevam. Samas tööle edasi-tagasi voorijad enamasti öösel autoga ei sõida ning võiksid sel ajal oma autosid laadida. Kui Alberta võrguettevõtjad suunaksid rohkem tuuleelektrit öösiti elektriautode akude täitmiseks oleks tulemuseks oluline energia ja heitkoguste kokkuhoid, väidab uuring.

Käesoleva kuu alguses Calgary ülikooli avaliku halduse kooli poolt avaldatud raport kirjutab, et üha kasvav mure kõikuvate naftahindade ja kasvuhoonegaaside heitkoguste pärast on suurendanud keskkonnasõbralikemate ja tõhusamate energiaallikate otsimist.

“Pistikühendusega hübriidsõidukid on üks paljutõotav lahendus – need kasutavad vähem bensiini ja toodavad vähem heitmeid,” märgitakse raportis. “Kasutades oma akusid kui jagatud salvestusvõrku, mis on süsteemioperaatoritele kättesaadav, on neist kasu ka elektrivõrkudele, kuna võimaldavad reguleerimist ja pöörlevat reservi.”

“Tuuleenergia keskkonnaalased eelised pistikühendusega hübriid-elektrisõidukite laadimisel” nimelises raportis öeldakse, et elektriautod, aidates elektrivõrkude süsteemi, saavad vähendada elektrivarustuse tasakaalustamatust, mis tuleneb tuulel põhinevast energiatootmisest.

“Kuna tuuleenergia võimsuste osakaal energiasüsteemis tõuseb, siis vajadus süsteemi koormust sobitada tuule kõikuva omadusega muutub teravamaks,” märgitakse raportis. “Läbi hübriid-elektrisõidukite akude kontrollitud laadimise ja tühjendamise võivad võrguettevõtjad selle raskuse ületada.”

Nelja akadeemiku poolt kirjutanud raportis tuuakse välja ka vajaliku energia hulk, mis kulub hübriid-elektriautode laadimiseks ning võrreldakse seda Alberta tuuleenergia tootmisvõimsuste oodatava kasvuga ajavahemikus 2008 ja 2025, mis võib ületada 11 GW.

Raportis nimetatakse pistikühendusega hübriid-elektrisõidukeid juhitavaks salvestussüsteemiks, mis suudab akumuleerida tuuleparkides toodetud elektrienergia. Aruanne lisab, et olles alternatiiviks tavasõidukitele ning võttes kasutusele elektrit ladustavad akud võivad hübriid-elektrisõidukid vähendada nafta tarbimist ja süsinikdioksiidi heitmeid.

Vaata ka

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

« »

nike factory outlet kobe 9 elite polo ralph lauren outlet online air max 90 pas cher polo ralph lauren pas cher fake nike shoes new basketball shoes tiffany free runs what the kobe 8 nike air mag big size jordans nba shoes