• Eesti

Laev hilines Sõnajalgade tuuliku osa tõttu pool tundi

Eesti uudised, Tuuleenergia - etea aprill 14, 2018

Meie Maa, 14.04.2018

Parvlaev Piret ei saanud neljapäeva õhtul Virtsust graafikujärgselt väljuda, sest Saaremaalt mandrile Sõnajalgade tuulegeneraatori torni sektsiooni vedanud veoki mahasaamisele kulus ligi pool tundi.

Kuivastu sadamast kell 20.30 väljunud parvlaev jõudis veidi enne kella 21 Virtsu sadamasse. Laeva alumisel tekil asus Läti numbrimärgiga veok treileriga, millel suure läbimõõduga tuulegeneraatori torni sektsioon.

“Ülejäänud autod sõitsid praamilt maha, siis keeras praam otsa ringi ja suundus uuesti kai äärde, et suurt torusarnast detaili vedanud veok saaks maha tagurdada,” rääkis üks reisija. Edaspidi treileriga veoauto ei oleks koorma kõrguse tõttu sõita saanud.

Kuna praamidel on tekid kausjad, see tähendab tekiotsad ülespoole, siis ei suutnud veok reisija sõnul enda raskuse tõttu laevateki otsast üles sõita. “Rataste kohapeal ringikäimisest olid mustad kummijäljed näha,” ütles reisija. Virtsu sadama kai peal seisnud Saaremaa piimatööstuse kirjadega veoauto tuli appi ja vedas hätta jäänud masina trossi abil praamilt maha, kust see ise edasi sõitis. Veokit saatis saateauto, mille katusel kiri “Suur veos”.

Kogu operatsioon võttis umbes pool tundi aega ja laev väljus graafikujärgse 21.05 asemel reisija sõnul kell 21.35. “Taolisi olukordi tuleb harva ette. Õnneks mul nii väga kiire ei olnud ja vahejuhtum meeleolu ei rikkunud. Laevamehed vabandasid ka viivituse pärast. Kõik käis soliidselt,” märkis reisija.

Osutus kõrgemaks

Praamiliinide operaator TS Laevad sai suuremõõtmelise veose vedamiseks tellimuse 11. aprillil. Üksikasjad räägiti kliendiga läbi ning kooskõlastati ka AS-iga Saarte Liinid. “Kliendi tellimuses olid märgitud sõiduki mõõtmed, sealhulgas kõrgus, mis oli üle lubatud mõõtmete, aga siiski piirides, mis võimaldab teenuse osutamist,” lausus AS-i Tallinna Sadam turundus- ja kommunikatsiooniosakonna juhataja Sirle Arro.

“Kahjuks ei ole meil võimalust sadamaalal veose kõrgust üle mõõta, aga eeldame, et klient edastab meile õiged andmed. Laeval selgus, et veose tegelik kõrgus on suurem kui meile tellimuses esitatud mõõtmed,” tõdes Arro.

Nii tuligi veose lossimiseks Virtsu sadamas parvlaev ringi keerata. Lisaks tekkis Arro sõnul lossimise ajal veokil lühiajaline tõrge piduritega. “Laeva ringikeeramise ja veoki lossimise tõttu hilines laev järgmisele reisile 22 minutit,”
lisas Arro.

Suur tuulegeneraatori torni sektsioon, mida neljapäeva õhtul praamiga üle Suure väina veeti, on seotud Sõnajalgade tuulikupargi projektiga Ida-Virumaal. Praegu Salme tuulepargis asuva Eleoni tuuliku detailidega koos tõid Sõnajalad omal ajal Saaremaale ühe tuuliku torni sektsiooni Taanist lisaks. Laev sõitis Taanist otse Mõntu sadamasse.

Läks Ida-Virumaale

“Kuna laevas oli üks vaba koht, siis tõime sektsiooni ära. See asus meil siiani Salmel Eleoni tuuliku lähedal laos ootel,” selgitas Andres Sõnajalg. Läti veok viis tuuliku torni sektsiooni Ida-Virumaale Aidu tuuleparki. Kokku püstitatakse Aidus 30 suurt, 3-megavatist Eleoni tuulikut. Ehitatavate tuulikute torni kõrgus on 135 meetrit ja rootori diameeter 120 meetrit.

“Tuleb tunnustada laevafirmat, kelle poolt on tegemist hea vastutulekuga, sest sektsioon oli suur. Kuna laeva väljumine hilines, vabandame kõigi reisijate ees.”

Salmel on Andres ja Oleg Sõnajalal seitsme tuulikuga tuulepark, kuhu kuulub ka 3- megavatise võimsusega Eleon-tüüpi tuulik.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

« »

nike factory outlet kobe 9 elite polo ralph lauren outlet online air max 90 pas cher polo ralph lauren pas cher fake nike shoes new basketball shoes tiffany free runs what the kobe 8 nike air mag big size jordans nba shoes